sobota, 13 czerwca 2009

FOCACCIA...

Ostatnio korzystając z faktu, że wszyscy mieliśmy wolne i byliśmy w domu i że zapowiadał się rodzinny obiad oraz że nareszcie nie musiałam siedzieć w książkach… postanowiłam zrobić obiad ;) Upiekłam filet z indyka, do tego pomidory z bazylią, sos tzatziki i…

Focaccia z serem żółtym


Składniki:
- ok. 3 szklanek mąki (czasami nawet 3 i ½)
- 8 łyżek oliwy (zazwyczaj używam 5 oliwy zwykłej z siemieniem lnianym do ciasta i 3 oliwy z oliwek do posmarowania na wierzchu)
- 25 g drożdży
- szklanka ciepłej wody
- płaska łyżeczka soli
- ser żółty (ok. 6 plastrów)
- suszone zioła: oregano, bazylia, zioła prowansalskie
Mąkę przesiewam do miski, dodaję sól, drożdże rozprowadzone w ciepłej wodzie i 5 łyżek oliwy. Wyrabiam ciasto, przykrywam je czystą ściereczką i odstawiam na 40-60 min w ciepłe miejsce. Wyrośnięte ciasto dzielę na dwie części i rozwałkowuję na dwa placki. Blachę (moja ma ok. 40/20) wykładam papierem do wypieków. Układam większy placek, na nim ser, posypuję ziołami i przykrywam drugim plackiem. Dokładnie zlepiam brzegi. Odstawiam na godzinę do wyrośnięcia. Focaccię smaruję pozostałymi 3 łyżkami oliwy, posypuję ziołami i wstawiam do piekarnika nagrzanego do 180 stopni. Piekę ok. 40 minut w termoobiegu.
*przepis zaczerpnięty z Kwestii Smaku
Smacznego ;)

Przepis jest naprawdę prosty i zawsze mi się udaje ;) Podstawą jest dobrze wyrobione ciasto.

5 komentarzy:

  1. Uwielbiam focaccie! Twoja wyszła bardzo ładnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. i ja takze szykuje sie do wlasnej foccaci:)

    OdpowiedzUsuń
  3. piękna!

    i ja muszę kiedyś spróbowac

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniaaam, uwielbiam focaccię ;)!

    OdpowiedzUsuń
  5. Skoro przepis zawsze się udaje, to zapisuję i będe próbować :)

    OdpowiedzUsuń